Opis
Christian Dior
zaprezentował swój pierwszy pokaz mody w 1947 roku, kończąc okres wojennej surowości i tworząc nową, kobiecą sylwetkę. Z charakterystycznie podkreśloną talią, rozkloszowaną spódnicą i miękkimi ramionami, sylwetka ta inspirowana była tzw. femmes fleurs — kobietami-kwiatami, które ucieleśniały kwintesencję paryskiego luksusu. New Look przywrócił Paryżowi status stolicy mody i uczynił markę Dior synonimem haute couture. Książka ta przedstawia wybór 70 sylwetek stworzonych przez Christiana Diora i jego następców — Yves’a Saint Laurenta, Marca Bohana, Gianfranco Ferré, Johna Galliano, Rafa Simonsa i Marię Grazię Chiuri. Specjalnie sfotografowane na potrzeby książki stroje te uzupełniono o teksty wprowadzające, szkice, fotografie z pokazów mody oraz dzieła największych fotografów mody, takich jak Irving Penn, Richard Avedon, Cecil Beaton, Helmut Newton, Patrick Demarchelier, Peter Lindbergh, Mario Testino i Nick Knight. Teksty podkreślają kluczowe tematy historii Domu Dior: linie, architekturę, powiązania z historią i sztuką, kolory, inspiracje ogrodami oraz muzami i słynnymi klientkami marki (Marlene Dietrich, Grace z Monako, Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor, Lady Diana, Charlize Theron, Natalie Portman, Jennifer Lawrence i inne).
Wymiar: 36 x 28.5 x 3 cm
Ilość stron: 368